Sittakotti pere Läänemaal Kullamaal

Annemai55
Postitusi: 25
Liitunud: Teisipäev 09. September 2008, 03:16:09
Asukoht: Kanada
Status: Eemal

Sittakotti pere Läänemaal Kullamaal

Postitus Postitas Annemai55 » Teisipäev 04. August 2009, 08:46:08

Otsin Läänemaa Kullamaa Sittakotti pere saatust. Metrika raamatutes on näha selle nime all aga Hingeloendis 1782 Teenuse mõisapiirkonnas enam ei leia. Kas muutsid nime?

Katsa
Postitusi: 3262
Liitunud: Pühapäev 23. November 2008, 22:50:11
Status: Eemal

Postitus Postitas Katsa » Teisipäev 04. August 2009, 10:09:08

Kunagi proovisin jälitada Sittakotte - oli kaks sellenimelist talu Teenuse mõisa all.

1726. a. adramaarevisjonis on mõlemad talud veel Jõeveere (Jõeääre vist tänapäeval?) küla all:
Saaga EAA.3.1.459:235?157,1288,579,219,0

Vahepealseid revisjone ei hakka siin üles loendama (neid ikka oli üksjagu ja ehk leiate huvi korral nad isegi üles :) ), kuid näib, et nimemuutus tekkis 1774. aasta revisjonis.

1765. a. on veel Sittakotti talud täiesti olemas, sedakorda hajatalude (Streugesinde) all:
Saaga EAA.3.1.497:289?183,1473,313,122,0

Üldse on kokku kirjas 5 hajatalu - 2 Sittakotti, Soela, Terja, Selja.

1774. a. on kaks Sittakotti talu asendunud Paisuotsa ja Aasaotsa taludega:
Saaga EAA.3.1.504:291?211,1577,359,122,0

Oletan, et tegemist on samade taludega - eeldusel, et talud on ikkagi suhteliselt püsivad üksused, nad võivad ajuti jääda tühjaks, maha põleda jne., kuid sel juhul oleks vakuraamatus mingigi märkus söötis maade vmt. kohta.

1782. a. hingerevisjonis hajatalude all on jälgitavad Terja, Selja ja Soela (Sööla?) talud ning Paisuotsa. Aasaotsa tundub olevat nüüd Kubjas Rein.

Saaga EAA.1864.2.IV-8:297?240,306,345,114,0

Kas mu oletus paika peab - kes seda teab. Aga ühe versioonina välja pakkuda ehk kõlbab?

Paisuotsa-nimeline katastriüksus on ka tänapäeval olemas Kasari jõe ääres Teenuselt allavoolu. Aasaotsa on kadunud, kuid 1930-ndate aastate skemaatilisel katastrikaardil on Paisuotsa talust üle jõe asuvate naaberüksuste nimetusteks Aasa Suur jne.

Seda versiooni kinnitada või ümber lükata aitaks ehk see, kui meetrikaraamatutest näpuga järge ajada ja püüda sündide-surmade-abielukannete abil konstrueerida mõlema pere koosseis 1782. aastaks ning võrrelda seda hingeloendi peredega.

Aga muidu - ma ise ka üht liini pidi Sitakotist pärit :lol:
Katrin H.

maidu.leever
Postitusi: 653
Liitunud: Kolmapäev 20. Juuli 2005, 12:05:07
Asukoht: Pärnumaa (Läänemaa)
Kontakt:
Status: Eemal

Postitus Postitas maidu.leever » Teisipäev 04. August 2009, 19:13:08

Paisootsa Jaan peaks sobima küll (tal on olnud ka naine Marret). Ta peaks olema Sittakotti Mardi poeg ja sündinud 25.03.1714. Poeg Mihkel on sündinud 25.09.1748.

Ka Vigala poole peal oli Paisootsa. Minu üks esivanematest Paisootsa Rein Vigalast http://genealoogia.leever.pri.ee/indivi ... ?pid=I6143 esineb Kullamaa meetrikates, ka eelneva Jaani poja ja Mihkli venna Reinu (*20.01.1746) ristiisa. Võib olla on see Körtso Rein

Terja Tõnnis peaks olema Paisootsa Jaani vend, sündinud 10.12.1711. Vanuste järgi sobiksid Jaani vendadeks veel vabadik Saue Mart *28.02.1721 ja vabadik Arro Hindrik *24.05.1719

Katsa
Postitusi: 3262
Liitunud: Pühapäev 23. November 2008, 22:50:11
Status: Eemal

Postitus Postitas Katsa » Teisipäev 04. August 2009, 20:06:08

Ehhee. Minu esivanemate rida peaks olema Sitakoti Mart -> tema poeg Sitakoti Jaan -> tema tütar Mai (sünd. 24.04.1754), kes abiellus Lauri Jaani p. Jaaguga.

Tegelikult mind täitsa huvitab selle võrdlemisi legendaarse talu (või talude) asukoht. Interneti-otsing viitab Kalev Jaagole ja Ilmar Jõesoole (pole kahjuks au tunda), kes väidavad Sitakoti kunagiseks asukohaks mingi Sassi-Jaani talu Teenuse jõe ääres - millist ma ei suuda küll kuidagi tuvastada mitte ühelgi kaardil. Üks Sassi-nimeline koht on sealkandis küll, kuid mitte Teenuse mõisa maadel (muidugi - mõisa maaomandused võisid muutuda ajas), pigem Suure-Kullamaa mõisa all ja üldse mitte jõe ääres. Minu teooriat toetab vast ka see, et nii Terja (Törja) kui ka Soela (Sõela)-nimelised katastriüksused on sealsamas kandis täiesti tuvastatavad ka tänapäeval, samuti Selja pisut kaugemal. Ja 18. sajand meetrikates on nood talud tihedas läbikäimises, kui otsustada sünnikannetes leiduvate vaderite järgi. Vaderiteks valiti ikka ju sugulased ja lähimad naabrid, eksole?
Katrin H.

maidu.leever
Postitusi: 653
Liitunud: Kolmapäev 20. Juuli 2005, 12:05:07
Asukoht: Pärnumaa (Läänemaa)
Kontakt:
Status: Eemal

Postitus Postitas maidu.leever » Teisipäev 04. August 2009, 23:32:08

Üks Paisuotsa nimeline maaüksus Teenuse jõe ääres on siin http://xgis.maaamet.ee/xGIS/XGis?app_id ... AT103_82=1
Kas see oli omal ajal Vigala või Teenuse mõisa all, ei oska kohe öelda. Kullamaa meetrikates on üsna mitme Vigala taluperemehe/sulase andmeid: lapse sünd, leer, abiellumine jne. Miks nad Kullamaa kirikus käisid, mitte Vigalas. Nende Vigala meeste laste vaderiteks on tihtipeale Sitakoti inimesed ja vastupidi.
Seal lähedal on ka Tooma-Jaagu maaüksus, vanades Kullamaa meetrikates mainitud Vigala mees.
Hilisemal ajal leiab nende meeste järglasi Vigala meetrikatest (Vigala meetrikad hakkavad alles aastast 1786).

Annemai55
Postitusi: 25
Liitunud: Teisipäev 09. September 2008, 03:16:09
Asukoht: Kanada
Status: Eemal

Sitakoti Reinu järglane vist ikka ei ole!

Postitus Postitas Annemai55 » Kolmapäev 05. August 2009, 04:43:08

Katsa kirjutas:Kunagi proovisin jälitada Sittakotte - oli kaks sellenimelist talu Teenuse mõisa all.

1726. a. adramaarevisjonis on mõlemad talud veel Jõeveere (Jõeääre vist tänapäeval?) küla all:
Saaga EAA.3.1.459:235?157,1288,579,219,0

Vahepealseid revisjone ei hakka siin üles loendama (neid ikka oli üksjagu ja ehk leiate huvi korral nad isegi üles :) ), kuid näib, et nimemuutus tekkis 1774. aasta revisjonis.

1765. a. on veel Sittakotti talud täiesti olemas, sedakorda hajatalude (Streugesinde) all:
Saaga EAA.3.1.497:289?183,1473,313,122,0

Üldse on kokku kirjas 5 hajatalu - 2 Sittakotti, Soela, Terja, Selja.

1774. a. on kaks Sittakotti talu asendunud Paisuotsa ja Aasaotsa taludega:
Saaga EAA.3.1.504:291?211,1577,359,122,0

Oletan, et tegemist on samade taludega - eeldusel, et talud on ikkagi suhteliselt püsivad üksused, nad võivad ajuti jääda tühjaks, maha põleda jne., kuid sel juhul oleks vakuraamatus mingigi märkus söötis maade vmt. kohta.

1782. a. hingerevisjonis hajatalude all on jälgitavad Terja, Selja ja Soela (Sööla?) talud ning Paisuotsa. Aasaotsa tundub olevat nüüd Kubjas Rein.

Saaga EAA.1864.2.IV-8:297?240,306,345,114,0

Kas mu oletus paika peab - kes seda teab. Aga ühe versioonina välja pakkuda ehk kõlbab?

Paisuotsa-nimeline katastriüksus on ka tänapäeval olemas Kasari jõe ääres Teenuselt allavoolu. Aasaotsa on kadunud, kuid 1930-ndate aastate skemaatilisel katastrikaardil on Paisuotsa talust üle jõe asuvate naaberüksuste nimetusteks Aasa Suur jne.

Seda versiooni kinnitada või ümber lükata aitaks ehk see, kui meetrikaraamatutest näpuga järge ajada ja püüda sündide-surmade-abielukannete abil konstrueerida mõlema pere koosseis 1782. aastaks ning võrrelda seda hingeloendi peredega.

Aga muidu - ma ise ka üht liini pidi Sitakotist pärit :lol:
Aitäh info eest! Kuna mu üks esiisadest oli Reinu poeg Rein, Teenuse Jõeääre piirkonnast ja teadsin 1726 Adramaarevisjoni kaudu, et Sittakotti Rein oli sealt kandist, katsusin leida sidet. Siiski vist ei saa uhkustada, et olen nende järeltulija. Nüüd pean katsuma uurida Jõeääre Reinu saatust. Leidsin, et tal olid pojad Rein (s. 1757) ja kaksikud Jüri ja Hans (1755). Huvitavalt kirjutatud abielu metrikas 1785 (k. 220) - "Soola Mardi t. Ann abiellus Reino Jüri venna Reinuga." Kas Rein siis ei olnud Reino poeg?

Katsa
Postitusi: 3262
Liitunud: Pühapäev 23. November 2008, 22:50:11
Status: Eemal

Postitus Postitas Katsa » Kolmapäev 05. August 2009, 08:50:08

Kui too Reino Jüri oli selleks ajaks peremees, siis võis kirikuõpetaja tema kaudu küll identifitseerida tema vendi-õdesid. Mis ei tähenda, et nood vennad poleks olnud ühtlasi oma isa pojad. Olen kohanud ka näiteks nimekuju "peremehe ema" - varasemates kirjetes võis see naine olla (ja oligi) vabalt ka kellegi lesk või kellegi naine.

Aga mis puutub Sitakoti asukohta, siis seda tänapäevast Paisuotsa katastriüksust pidasin mina ka silmas, kui üht võimalikku kandidaati. 1930-ndate skemaatilisel katastrikaardil on ka teisel pool jõge tegelikult Paisuotsa ja tema kõrval Aasa üksus. Aasa kohal paistab tänapäeval olevat Altküla Autobaas ja mingid tiigrid ja jõehobused ja muud metselukad (mis pole päris kindlasti 18. saj. talunimed), Paisuotsa kohal tundub olevat reformimata riigimaa ja natuke Saueaugu-nimelisest üksusest. Siit tekib mõte, et võib-olla kuulus jõe parem kallas Teenusele (ja kandis ennemuiste Sitakoti nime), vasak kallas Vigalale? Vigala maad muidu ulatuvad üsna sinnakanti küll. Ja kui nii, siis sealt Kullamaale kirikusse käia oli vist natuke lühem maa ja logistiliselt soodsam.

Ajalooarhiivis on olemas nii Teenuse kui ka Vigale kaarte, aga digiteeritud neid veel pole, et saaks kodust lahkumata järgi vaadata - seega kogu mu praegune arutamine siin on üks paras mulliajamine muidugi :)
Katrin H.

toomas.k
Postitusi: 153
Liitunud: Pühapäev 17. Veebruar 2008, 15:07:02
Status: Eemal

Postitus Postitas toomas.k » Kolmapäev 05. August 2009, 14:28:08

Kunagi sirvides meetrikaraamatuid jäi silma üks sissekanne, kus oli algselt kirjutatud Sitakoti siis see läbi joonitud ja kirjutatud kõrvale Aasa.
Ehk on abiks.
Kui leian selle kaadrinumbri annan teada.
Muidugi nime parandus põhjuseid võib olla mitmeid.

Lisan nüüd hiljem selle kaadri.
http://www.ra.ee/dgs/_purl.php?shc=EAA. ... ,465,142,0" onclick="window.open(this.href);return false;
Viimati muutis toomas.k, Esmaspäev 26. Oktoober 2009, 17:35:10, muudetud 1 kord kokku.

toomas.k
Postitusi: 153
Liitunud: Pühapäev 17. Veebruar 2008, 15:07:02
Status: Eemal

Postitus Postitas toomas.k » Kolmapäev 05. August 2009, 17:29:08


Katsa
Postitusi: 3262
Liitunud: Pühapäev 23. November 2008, 22:50:11
Status: Eemal

Postitus Postitas Katsa » Kolmapäev 05. August 2009, 17:36:08

Suur tänu! See vaid kinnitab, et ma vist väga puusse ei panegi oma teooriaga!
Katrin H.

maidu.leever
Postitusi: 653
Liitunud: Kolmapäev 20. Juuli 2005, 12:05:07
Asukoht: Pärnumaa (Läänemaa)
Kontakt:
Status: Eemal

Postitus Postitas maidu.leever » Kolmapäev 12. August 2009, 00:33:08

maidu.leever kirjutas:...

Terja Tõnnis peaks olema Paisootsa Jaani vend, sündinud 10.12.1711.
Terja Tõnnis ei ole Paisootsa Jaani vend :cry:
Törja Marti poeg Tõnis, sünd. (õigemini ristitud) 20.09.1711, http://www.ra.ee/dgs/_purl.php?shc=EAA. ... ,424,113,0
Sittakotti Marti poeg Tõnis 10.12.1711. http://www.ra.ee/dgs/_purl.php?shc=EAA. ... ,386,156,0

Sittakotti Mardi poeg Tõnnise laulatus 1730 http://www.ra.ee/dgs/_purl.php?shc=EAA. ... ,368,134,0
Törja Mardi Tõnise laulatus 1733 http://www.ra.ee/dgs/_purl.php?shc=EAA. ... 3,381,95,0

Katsa
Postitusi: 3262
Liitunud: Pühapäev 23. November 2008, 22:50:11
Status: Eemal

Postitus Postitas Katsa » Kolmapäev 12. August 2009, 22:48:08

Millalgi võtan kätte ja toksin oma andmebaasi kõik sitakotlased ja naabertaludesse siirdunud sugulased - siis saab ehk sotti, kes on kes. :wink:
Katrin H.

Annemai55
Postitusi: 25
Liitunud: Teisipäev 09. September 2008, 03:16:09
Asukoht: Kanada
Status: Eemal

Tõrja Tõnis ja Sittakotti Tõnis

Postitus Postitas Annemai55 » Neljapäev 13. August 2009, 08:04:08

maidu.leever kirjutas:
maidu.leever kirjutas:...

Terja Tõnnis peaks olema Paisootsa Jaani vend, sündinud 10.12.1711.
Terja Tõnnis ei ole Paisootsa Jaani vend :cry:
Törja Marti poeg Tõnis, sünd. (õigemini ristitud) 20.09.1711, http://www.ra.ee/dgs/_purl.php?shc=EAA. ... ,424,113,0
Sittakotti Marti poeg Tõnis 10.12.1711. http://www.ra.ee/dgs/_purl.php?shc=EAA. ... ,386,156,0

Sittakotti Mardi poeg Tõnnise laulatus 1730 http://www.ra.ee/dgs/_purl.php?shc=EAA. ... ,368,134,0
Törja Mardi Tõnise laulatus 1733 http://www.ra.ee/dgs/_purl.php?shc=EAA. ... 3,381,95,0
Metrika 1710-1749 nimetab "Törja Jüri Mart Sittakotti perest..." Kas olid sugulased või sulane?
Saaga EAA.1243.2.2:2
Ise otsin Saare, ehk Sepa, Tõnisele isa ( sündis 1745 Teenuse mõisapiirkonnas.) Kandidaatid on Tõrja Tõnis ehk Selja Tõnis.

Mari.Sarv
Postitusi: 795
Liitunud: Esmaspäev 20. November 2006, 15:34:11
Status: Eemal

Postitus Postitas Mari.Sarv » Esmaspäev 07. September 2009, 12:35:09

Ehhee. Minu esivanemate rida peaks olema Sitakoti Mart -> tema poeg Sitakoti Jaan -> tema tütar Mai (sünd. 24.04.1754), kes abiellus Lauri Jaani p. Jaaguga.
Mai ja Jaak on ilmselt siis vist need:
http://www.geni.com/people/Mai-Sering/6 ... 1723816264
http://www.geni.com/people/Jaak-Sering/ ... 1721669051
mis tähendab, et meie Katsaga oleme sugulased :)

Tervit,
M.

Mari.Sarv
Postitusi: 795
Liitunud: Esmaspäev 20. November 2006, 15:34:11
Status: Eemal

Postitus Postitas Mari.Sarv » Esmaspäev 07. September 2009, 13:09:09

Kupitsa kaardi pealt on kenasti näha, et Paisuotsa on sealkandis ainuke talu, mis Vigala kihelkonda jäi, aga loogiliselt ikka sellesama Jõeääre vm küla juurde kuulus.

Katsa
Postitusi: 3262
Liitunud: Pühapäev 23. November 2008, 22:50:11
Status: Eemal

Postitus Postitas Katsa » Esmaspäev 07. September 2009, 13:26:09

:D Jaak ja Mai on minu otsesed esivanemad ja perekonnanimi Sering figureerib tõepoolest minu sugupuus. Aga sealt genist paistab, et oleme veel teist liinigi kaudu mitte lausa sugulased, aga hõimlased küll.
Viimati muutis Katsa, Esmaspäev 07. September 2009, 14:06:09, muudetud 1 kord kokku.
Katrin H.

Mari.Sarv
Postitusi: 795
Liitunud: Esmaspäev 20. November 2006, 15:34:11
Status: Eemal

Postitus Postitas Mari.Sarv » Esmaspäev 07. September 2009, 14:01:09

Aina põnevamaks läheb :)

Ehk võtad vaevaks ennast ka genisse haakida, saaks joonelt pildi ette?
Et mis Seringud ja kus? Ja mis teine liin?

Mari, terv.

Uku.Velbri
Postitusi: 1105
Liitunud: Laupäev 15. September 2007, 17:43:09
Asukoht: Tallinn, Nõmme. Esipõlved - Ellamaa, Vastse-Antsla, Vana-Kuuste, Restu, Juuru, Mustjõe.
Status: Eemal

Re: Sittakotti pere Läänemaal Kullamaal

Postitus Postitas Uku.Velbri » Teisipäev 13. Oktoober 2009, 18:17:10

Tervitades,
Uku
Traaditu köne 56 48 43 78.
______________________________
Exitus opes excusare potest,
dum sit aliquid ad finem excusandum.

toomas.k
Postitusi: 153
Liitunud: Pühapäev 17. Veebruar 2008, 15:07:02
Status: Eemal

Re: Sittakotti pere Läänemaal Kullamaal

Postitus Postitas toomas.k » Esmaspäev 01. Märts 2010, 11:39:03

Lisan veel Aasa taluga seonduvalt, et Aasa talus elanud Kubjas Aasa Rein on laste sündide järgi nimetatud ka Anni Reinuks nt:
http://www.ra.ee/dgs/_purl.php?shc=EAA. ... ,583,203,0" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ra.ee/dgs/_purl.php?shc=EAA. ... ,490,203,0" onclick="window.open(this.href);return false; jne.
Ja kuna Sitakoti talusid oli mitu või oli lausa küla nt:
http://www.ra.ee/dgs/_purl.php?shc=EAA. ... 1048,102,0" onclick="window.open(this.href);return false;
siis oletan, et Aasa talu võis oli Sitakoti Anni talu järglane.
Anni talu 1693 http://www.ra.ee/dgs/_purl.php?shc=EAA. ... 1038,110,0" onclick="window.open(this.href);return false;
Teiste Sitakoti talude saatuses pooldan Katsa versiooni Paisuotsa ja Sööla.

Annemai55
Postitusi: 25
Liitunud: Teisipäev 09. September 2008, 03:16:09
Asukoht: Kanada
Status: Eemal

Re: Sittakotti pere Läänemaal Kullamaal

Postitus Postitas Annemai55 » Esmaspäev 01. Märts 2010, 17:00:03

Aitäh info eest! Ma ise arvasin ka, et oli nagu küla ja mitte ainult talu. Leidsin ühe sünni juurest kirjutatud " ... Törja Tõnis, Sittakotti perest...", kuigi ei paista, et ta just sugulane oleks. Vaderiks on küll mitmele Sittakoti lapsele olnud.

maidu.leever
Postitusi: 653
Liitunud: Kolmapäev 20. Juuli 2005, 12:05:07
Asukoht: Pärnumaa (Läänemaa)
Kontakt:
Status: Eemal

Re: Sittakotti pere Läänemaal Kullamaal

Postitus Postitas maidu.leever » Neljapäev 04. Märts 2010, 10:20:03

Üks Rootsiaegne kaart 1696, seal on ka Sittakott Tomas ja Sittakott Mart http://www.ra.ee/dgs/_purl.php?shc=EAA.1.2.C-IV-280:1" onclick="window.open(this.href);return false;

Katsa
Postitusi: 3262
Liitunud: Pühapäev 23. November 2008, 22:50:11
Status: Eemal

Re: Sittakotti pere Läänemaal Kullamaal

Postitus Postitas Katsa » Reede 05. Märts 2010, 16:39:03

Igatahes näeb see väga selle koha moodi välja, mida ma seni silmas olen pidanud. Imelik, et need talud Vigala kihelkonna alla on joonistatud, kuigi juurde on kirjutatud, et tegemist on Teenuse talupojaga - vähemalt Sitakoti Toomasel paistab see omadus olevat. Misasi see Sicken Katz õieti on?
Katrin H.

Annemai55
Postitusi: 25
Liitunud: Teisipäev 09. September 2008, 03:16:09
Asukoht: Kanada
Status: Eemal

Re: Sittakotti pere Läänemaal Kullamaal

Postitus Postitas Annemai55 » Laupäev 06. Märts 2010, 01:14:03

Kullamaa kirikuraamatus 1710-1749 Leeride all on sissekanne :

Stenhouse k88-110 1711 Sittakotti Toma Jaan
Stenhouse 1711 Sittakotti Mart
On ka teisi sissekandeid Teenuse all ja mitte Vigala all.
AMK

maidu.leever
Postitusi: 653
Liitunud: Kolmapäev 20. Juuli 2005, 12:05:07
Asukoht: Pärnumaa (Läänemaa)
Kontakt:
Status: Eemal

Re: Sittakotti pere Läänemaal Kullamaal

Postitus Postitas maidu.leever » Laupäev 06. Märts 2010, 17:29:03

Eks see kuskil Teenuse ja Vigala piiri peal on.

Mida Sicken Katz tähendab, ei oska öelda. Vana-Vigala vanem nimetus on olnud Sickenkoschka, Sikenkos

Vikipeedias Vana-Vigala

Katsa
Postitusi: 3262
Liitunud: Pühapäev 23. November 2008, 22:50:11
Status: Eemal

Re: Sittakotti pere Läänemaal Kullamaal

Postitus Postitas Katsa » Laupäev 06. Märts 2010, 21:27:03

Selge pilt. Huvitav siiski, et need Sitakotid Vigala mõisa kaardile on kantud, kuigi nii kirikuraamatutes kui ka pisut hilisemates vakuraamatutes on nad kindlalt Teenuse mõisale kuuluvad talud. Ja tegelikult on ka kaardil ju kirjas, et Sittakott Tomas Steenhuusens Bonde. Ja kas see rõngake seal jõe kaldal võiks tähistada veskiratast? Millegipärast mulle tundub, et olen kuskilt lugenud Sitakoti veskist - mingist meetrikakandest ehk? Mitte ei leia enam, kus see olla võis. Aga see ehk seletaks ka hilisemat nime Paisuotsa?
Katrin H.

maidu.leever
Postitusi: 653
Liitunud: Kolmapäev 20. Juuli 2005, 12:05:07
Asukoht: Pärnumaa (Läänemaa)
Kontakt:
Status: Eemal

Re:

Postitus Postitas maidu.leever » Pühapäev 07. Märts 2010, 17:58:03

Katsa kirjutas:Kunagi proovisin jälitada Sittakotte - oli kaks sellenimelist talu Teenuse mõisa all.

1726. a. adramaarevisjonis on mõlemad talud veel Jõeveere (Jõeääre vist tänapäeval?) küla all:
Saaga EAA.3.1.459:235?157,1288,579,219,0

Vahepealseid revisjone ei hakka siin üles loendama (neid ikka oli üksjagu ja ehk leiate huvi korral nad isegi üles :) ), kuid näib, et nimemuutus tekkis 1774. aasta revisjonis.

1765. a. on veel Sittakotti talud täiesti olemas, sedakorda hajatalude (Streugesinde) all:
Saaga EAA.3.1.497:289?183,1473,313,122,0

Üldse on kokku kirjas 5 hajatalu - 2 Sittakotti, Soela, Terja, Selja.

....
1726 adramarevisjonis Vigala Sittakotti Jahn http://www.ra.ee/dgs/_purl.php?shc=EAA. ... ,534,134,0" onclick="window.open(this.href);return false;

1732 - http://www.ra.ee/dgs/_purl.php?shc=EAA. ... ,356,138,0" onclick="window.open(this.href);return false;

toomas.k
Postitusi: 153
Liitunud: Pühapäev 17. Veebruar 2008, 15:07:02
Status: Eemal

Re: Sittakotti pere Läänemaal Kullamaal

Postitus Postitas toomas.k » Neljapäev 07. Oktoober 2010, 10:59:10

1712 aasta rev. sirvides leidsin Kullamaa khk. all Teenuselt Sitakoti küla kuhu kuulub ka Terja/Törja talu.
http://www.ra.ee/dgs/_purl.php?shc=EAA. ... ,302,195,0" onclick="window.open(this.href);return false;
sealt siis http://www.ra.ee/dgs/_purl.php?shc=EAA. ... 8,416,67,0" onclick="window.open(this.href);return false;
ja http://www.ra.ee/dgs/_purl.php?shc=EAA. ... 4,380,97,0" onclick="window.open(this.href);return false;

Vigalast ühe Sitakoti talu
http://www.ra.ee/dgs/_purl.php?shc=EAA. ... ,315,112,0" onclick="window.open(this.href);return false;

Annemai55
Postitusi: 25
Liitunud: Teisipäev 09. September 2008, 03:16:09
Asukoht: Kanada
Status: Eemal

Re: Sittakotti pere Läänemaal Kullamaal

Postitus Postitas Annemai55 » Neljapäev 07. Oktoober 2010, 15:10:10

toomas.k kirjutas:1712 aasta rev. sirvides leidsin Kullamaa khk. all Teenuselt Sitakoti küla kuhu kuulub ka Terja/Törja talu.
http://www.ra.ee/dgs/_purl.php?shc=EAA. ... ,302,195,0" onclick="window.open(this.href);return false;
sealt siis http://www.ra.ee/dgs/_purl.php?shc=EAA. ... 8,416,67,0" onclick="window.open(this.href);return false;
ja http://www.ra.ee/dgs/_purl.php?shc=EAA. ... 4,380,97,0" onclick="window.open(this.href);return false;

Vigalast ühe Sitakoti talu
http://www.ra.ee/dgs/_purl.php?shc=EAA. ... ,315,112,0" onclick="window.open(this.href);return false;
Suur tänu! See 1712 revisjon lahendas palju. See Törja Mart on mu esivanem!
Sissekande taga on märkus, mida ei oska hästi välja lugeda - nimetab Sittakotti Rein ja Torja Marti ? - Saaga EAA.3.1.448:374?1614,717,806,141,0

Annemai

kattre
Postitusi: 124
Liitunud: Reede 12. November 2010, 00:32:11
Status: Eemal

Re: Sittakotti pere Läänemaal Kullamaal

Postitus Postitas kattre » Esmaspäev 06. Juuni 2016, 22:44:06

Tere

kordan AnneMai viimast ja juba 6 aastat vana küsimust sissekande kohta 1712 vakuraamatus Sitakoti Reinu ja Tõrja Mardi kohta. Oskab keegi välja lugeda, palun? http://www.ra.ee/dgs/_purl.php?shc=EAA. ... ,831,198,0

Mari.Sarv
Postitusi: 795
Liitunud: Esmaspäev 20. November 2006, 15:34:11
Status: Eemal

Re: Sittakotti pere Läänemaal Kullamaal

Postitus Postitas Mari.Sarv » Teisipäev 07. Juuni 2016, 02:01:06

Proovin: Sittakotti Rein und Taria Mart ist ein jeder sein Pferd auf die Schüsse arg gekommen.

Ma saksa keelt eriti ei oska, aga ehk äkki on nende mõlema hobused laskudest heitunud?
Keegi targem ehk parandab.

Vasta

Mine “Kullamaa kihelkond”